A COVID időszakot követő felmérés alapján mind az Egyesült Államokban, mind pedig Magyarországon szembetűnővé vált a gyerekek olvasási iránti igényének csökkenése.
Az online tanítás szükségessége, a technológia robbanásszerű fejlődése mindkét kontinensen „távol tartja” a gyerekeket a hagyományos papír alapú könyvek szeretetétől, a könyvtárba látogatás szokásától.
Erről is beszélt Paul Moran, az MCC Fellowship vendégoktatója, aki a Sullivan Ferenccel, az Ifjúságkutató Intézet kutatójával tartott pódiumbeszélgetésen hangsúlyozta: a folyamat megállítható, sőt visszafordítható! Mindenkinek van feladata és felelőssége: a szülőknek, a pedagógusoknak, a kormányzatnak.
A beszélgetést követő közönségkérdésekben a látássérültek speciális helyzete is megfogalmazásra került: a Braille-írással készült könyveken túl a technológiai fejlődés segítheti őket az olvasás élményének elérésében.