A diákok iskolai előremenetelének kulcsa a brit iskolarendszert átszövő alacsony tanári elvárások, tantermi káosz és kifogáskeresés elutasítása; ha javítani szeretnénk a társadalmi mobilitási mutatókon, vissza kell térni a tradicionális, lexikális tudás átadásán alapuló oktatáshoz, mert ennek hiánya éppen a legsérülékenyebbeket sújtja leginkább – hangzott el Katharine Birbalsingh budapesti előadásán a Mathias Corvinus Collegiumban kedden, aki az Ifjúságkutató Intézet meghívására érkezett az intézménybe.

A neves brit oktatási reformer, a londoni Michaela Közösségi Iskola alapító igazgatója kifejtette, hogy a legkülönbözőbb családi, etnikai és vallási hátterű gyermekek sikeres iskolai integrációjához erős nemzeti identitásra van szükség, amelynek az oktatási intézményekben is teret kell engedni. Szót emelt a progresszív ideológiák térnyerése ellen is az oktatásban, rámutatva, hogy a hagyományos pedagógiai módszerek híveinek ki kell állniuk értékeik mellett. „El kell döntened, hogy gyerekkorában vagy felnőttkorában akarsz-e a gyereked barátja lenni, a kettő együtt nem megy” – tette hozzá.

Katharine Birbalsingh az Oxfordi Egyetemen folytatott tanulmányokat, tanári karrierje kezdete óta London belső kerületeiben tanít. Több kötet szerzője, illetve szerkesztője, ezek közül a legfrissebb a 2020-ban megjelent „A kultúra ereje”. A közelmúltban a brit kormány társadalmi mobilitásért felelős bizottságának feje volt. Katharine Birbalsingh 2020-ban a Brit Birodalmi Rend parancsnoki kitüntetését vehette át II. Erzsébet királynőtől.